Medlemskap

Förening är öppen för alla fysiska personer med intresse för skateboard att bli medlem. När medlemsavgiften är erlagd är personen medlem och förs in i medlemsförteckningen. Medlemskapet gäller tills vidare, dock krävs årlig avgift för att delta i föreningsaktivitet samt att ha rösträtt på föreningsmöten. Styrelsen har rätt att utse person till hedersmedlem.

Beslut om medlemskap fattas av styrelsen eller av den som styrelsen delegerat beslutanderätten till. Medlemskapet gäller tills vidare. För detta beslut krävs ett styrelsemöte.

Som medlem i Hässleholm skateboardförening

• har du rätt att delta i sammankomster som anordnas för medlemmarna
  • har du rätt till information om föreningens angelägenheter
  • skall du följa föreningens stadgar, föreskrifter och även beslut som fattas av föreningsgruppen
  • har du inte rätt till del av föreningens behållning eller egendom vid upplösning av föreningen
  • skall du betala medlemsavgift samt eventuellt övriga avgifter som beslutats av föreningen

och är välkommen att komma med förslag och ideer till styrelsen.

Hässleholm Skateboardförening © 2024